Nieuws:Castlefest 2024

De Stichting op Castlefest. Twee lezingen aan de Castlefest Academy

Datum bericht: 29 juli 2024
Lisse Keukenhof 1

Update (19-08-2024) de lezingen en onze boekenmarkt mochten rekenen op een groot aantal bezoekers. Kijk bij onze social media accounts op Facebook of LinkedIn voor foto's. We bedanken de organisatie voor de gelegenheid en ondersteuning en hopen volgend jaar weer van de partij te zijn.

Castlefest is een jaarlijks terugkerend fantasy festival met veel muziek, schrijvers, demonstraties van ambachten, een grote markt en nog heel wat meer. De Stichting presenteert hier als onderdeel van de Castlefest Academy twee lezingen die je als bezoeker niet wil missen.

Natalia Petrovskaia, assistent professor van Keltische talen en cultuur aan de Universiteit Utrecht, zal vrijdag 2 augustus om 16.00-17.00 vertellen over Arthur-verhalen uit middeleeuws Wales. De titel ‘The Knights, the King and a Whole Bunch of Adventures” belooft al veel goeds! Voor meer informatie, zie https://castlefest.nl/nl/line-up/lecture-the-knights-the-king-and-a-whole-bunch-of-adventures

De volgende dag, op zaterdagmiddag om 14.00-15.00, is de beurt aan Nike Stam, universitair docent aan dezelfde opleiding en tevens bestuurslid van de Stichting. Zij probeert een antwoord te formuleren op de vraag: ‘Hoe feministisch is de Keltische Godin?’. Wie wil dat niet weten? Voor meer informatie, zie https://castlefest.nl/nl/line-up/lezing-hoe-feministisch-is-een-keltische-godin

De Stichting zal daarnaast aanwezig zijn met een stand waar bezoekers Keltisch-gerelateerde boeken voor een schappelijke prijs op de kop kunnen tikken.