Nieuws:Keltisch Colloquium 2023: Difference between revisions

No edit summary
Line 11: Line 11:
|Email=kc@vanhamel.nl
|EventDescription=<p>Zaterdag 18 maart, inderdaad even na Saint Patrick’s Day, is het zover. Dan organiseert de Van Hamel Stichting namelijk een gloednieuw Keltisch Colloquium, een lezingendag waarop een prettige mix van Keltische onderwerpen voorbij zal komen. </p>

<br>
{{#widget:Link
|type=img

Revision as of 15:11, 18 January 2023

• mrt
    • 2023
11.00–17.00
  • Colloquium
  • Keltisch Colloquium

Keltisch Colloquium 2023

Datum bericht: 9 januari 2023
Utrecht In De 3 Krone, Oudegracht 227, Utrecht
  • georganiseerd door: Stichting A. G. van Hamel voor Keltische Studies
  • e-mail: kc@vanhamel.nl

Programma

We hebben maar liefst zes interessante, enthousiaste sprekers op het programma staan, waarvan drie early career researchers (Jackie Burema, Froukje Kooistra en Jim Slemmer) en drie gevorderde onderzoekers (Greta Anthoons, Ruud van den Beuken en Bart Jaski). De abstracts worden te zijner tijd onthuld. Schrijf je in voor de nieuwsbrief om automatisch op de hoogte te worden gehouden. Of houd onze social media en deze website in de gaten voor al het nieuws.

Opening door voorzitter Ashwin Gohil
Greta Anthoons
‘De Parisi en de Parisii: meer dan toeval?’
Jackie Burema
‘De zalm der wijsheid in middeleeuws Ierse literatuur’
Lunch
Ruud van den Beuken
‘“Like looking in a mirror and seeing everything a touch crooked”: Midhir and Etáin in post-Revivalist Irish drama’
Froukje Kooistra
‘Beledigingen en complimenten in middeleeuws Welsh proza’
Pauze met koffie en thee
Jim Slemmer
‘Reizen in vroegmiddeleeuws Ierland’
Bart Jaski
Macgnímrada 7 Immrama 7 Echtrai Antóin i Tírib Ollaman ‘De knapendaden en bootreizen en avonturen van Anton in de Landen der Professoren’’
Afsluiting

Entree en optie

De toegang voor het Colloquium bedraagt € 25 voor donateurs en € 30 voor niet-donateurs (het is overigens nooit te laat om donateur te worden!). Koffie, thee en lunch zijn bij deze prijs inbegrepen.

Voor de bezoekers die dat willen, is het mogelijk om na de lezingen nog na te praten en te blijven eten op de locatie. Het diner wordt gepresenteerd als een lopend buffet, en kost € 17,50 per persoon. Drank is hierbij inbegrepen. Mee-eten is alleen mogelijk na aanmelding. Hierbij horen wij ook graag met hoeveel personen u blijft mee-eten en of er bepaalde dieetwensen zijn. Uiteraard zal er in ieder geval voor vegetarische mogelijkheden gezorgd worden.

DonateursNiet-donateurs
Toegang (incl. lunch, etc.)€ 25€ 30
Toegang (incl. lunch, etc.) + buffet€ 42,50€ 47,50

Aanmelden

Wilt u ook het evenement beleven? Geef u dan op door vóór 1 maart het volgende te doen:

• een e-mail met adresgegevens te sturen naar kc@vanhamel.nl, én
  • het relevante bedrag over te maken op rekening NL89 INGB 0003 1537 31 t.n.v. Stichting A. G. van Hamel voor Keltische Studies te Utrecht, o.v.v. ‘Colloquium 2023’.